Vanliga frågor

Här har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna. Se gärna om du hittar svaret på det du undrar över här innan du kontaktar vår kundservice.

Beställning och leverans

Kan jag beställa via kundservice?

Tyvärr kan du inte beställa via telefon eller mejl eftersom betalningen går via vår samarbetspartner Collector. Däremot hjälper vi dig självklart alltid att få svar på frågor om våra produkter eller din beställning.

Kan jag ändra min adress eller avbryta min beställning?

Ja! Men du måste göra det innan varan packas och levereras. Vill du ändra något i din beställning? Ring oss så snart som möjligt på 08 - 12 18 01 00 efter att du beställt. Du har dock alltid 14 dagars ångerrätt efter att du tagit emot din vara.

Hur spårar jag mitt paket?

Alla våra leveranser skickas spårbart med PostNord till ombud. När ditt paket skickas från oss får du en leveransbekräftelse på mejl med försändelse-ID så du kan se status på ditt paket. Vi kan också tipsa dig om att ladda ner PostNords app där du kan se ditt paket så fort vi packat det på lagret.

Kan jag hämta varan på lagret eller i en butik?

Nej, vi skickar alla våra varor fraktfritt med PostNord. Beställningar som görs före klockan 14.00 skickas från oss samma dag.

 Levererar ni varor utomlands?

Nej, från den här webbshoppen levererar vi bara till adresser i Sverige. Bor du i Norge kan du handla från Brightstars norska webbshop som du hittar på imnotdoneyet.no.

 

Returer

Vad gör jag om jag inte är nöjd med min vara?

Vi erbjuder alltid 14 dagars ångerrätt så att du ska ha tid på dig att bestämma dig. Vill du skicka tillbaka din mobil, hör av dig till kundservice. Då skickar vi ut en kostnadsfri elektronisk retursedel. När du skickar tillbaka nya produkter som till exempel tillbehör, kom ihåg att de ska skickas tillbaka i oöppnad originalförpackning.

 

Produktfrågor

Varifrån kommer mobilerna som säljs av INDY?

Våra återanvända mobiler har tidigare bott på olika platser inom Norden, och vi säljer bara modeller som är anpassade för den europeiska marknaden.

I vilket skick är mobilerna som säljs av INDY?

Vi säljer mobiler i olika skick och prisklasser:

Nyskick: Mobilen är i princip som ny och har minimala synliga tecken på användning. Den har passerat funktionella kontroller utan anmärkning.

Mycket bra skick: Mobilen kan ha några synliga tecken på användning men inga större repor eller skrapmärken. Den har passerat funktionella kontroller utan anmärkning.

Bra skick: Mobilen har tecken på användning som till exempel repor eller skrapmärken, men skärmen har inga sprickor. Den har passerat funktionella kontroller utan anmärkning.

 Hur kontrolleras mobilerna innan de säljs av INDY?

Alla mobiler som vi säljer är rensade på innehåll. Dessutom kontrollerar vi dem med hjälp av en mjukvara som används speciellt för det här ändamålet. Vi går även igenom varje mobil manuellt. Då kontrollerar vi dem visuellt och ser till att knappar, skärm och laddning fungerar som de ska.

 Rengör ni mobilerna innan de säljs?

Självklart! Vi rengör alla mobiler med desinficeringsmedel innan de packas och skickas till dig.

 Hur är batterikapaciteten på mobilerna?

Alla våra mobiler genomgår ett funktionellt test med hjälp av en speciell mjukvara för det här ändamålet. Då kontrollerar vi bland annat att batteriet har en kapacitet om minst 80%.

 

Garanti och service

Vad innebär 2 års garanti?

Det betyder att om mobilen har fel som fanns vid försäljningstillfället så reparerar eller ersätter vi din mobil utan extra kostnad. Fullständiga garantivillkor hittar du under Våra villkor. Om du vill anmäla ett garantiärende, kontakta kundservice så hjälper vi dig.

 Vad gör jag om min mobil har gått sönder och jag vill reparera den?

Kontakta kundservice så hjälper vi dig vidare.

 

Frågor kring betalning

Vart vänder jag mig om jag har frågor kring betalning av min beställning?

Alla betalningar går via vår samarbetspartner Collector. Så här kontaktar du deras kundservice:

Mejl:  contactcenter@collectorbank.se.

Telefon:  010-161 01 00

Har du handlat på faktura hittar du svar på vanliga frågor om detta här: https://www.collector.se/kundservice/handlat-pa-faktura/